سرویس قابلمه و ماهیتابه, راهنمای خرید

راهنمای خرید سرویس قابلمه شیک و ارزان

راهنمای خرید سرویس قابلمه شیک و ارزان

سرویس قابلمه یکی از ملزومات کاربردی آشپزخانه است که هم کیفیت و هم زیبایی آن برای خانم های خانه‌دار بسیار مهم است. قابلمه‌ها جنس و طرح و کیفیت مختلفی دارند و مزایا و معایب هرکدام، انتخاب را سخت می‌کند.

موقع خرید یک سرویس قابلمه مناسب باید به موارد زیادی توجه کنید: کیفیت و دوام آن، زیبایی و تنوع رنگ، مقاومت آن دربرابر حرارت و ضربه و زنگ‌زدگی و مهمتر از همه سالم و بهداشتی بودن آن.

اگر قصد خرید یک سرویس قابلمه شیک و ارزان را دارید، مطالعه این مطلب می‌تواند انتخاب را برایتان راحت‌تر کند. همچنین ما در صفحه قیمت سرویس قابلمه انواع مدل های قابلمه از برندهای ایرانی و خارجی را با هم مقایسه و معرفی کردیم.

انواع مدل های سرویس قابلمه

عکس انواع سرویس قابلمه

در ابتدا شما را با انواع سرویس های قابلمه که می توانید برای آشپزخانه خود تهیه نمایید، آشنا می کنیم.

قابلمه‌ پیرکس

این قابلمه یکی از بهترین انتخابها برای پخت غذای سالم و بهداشتی است. سرویس قابلمه پیرکس هیچ‌گونه ماده مضری ندارد که هنگام پخت، وارد غذا شود. شفاف بودن آن باعث می‌شود که هنگام آشپزی بتوانید غذا را ببینید و بدون نیاز به برداشتن درب قابلمه، مراحل پخت را کنترل کنید.

قابلمه پیرکس برای پخت غذا در اجاقهای برقی مناسب است؛ اما بهتر است آن را به مدت طولانی درمعرض حرارت مستقیم اجاق گاز قرار ندهید. از این قابلمه باید دربرابر ضربه شدید هم محافظت کنید تا نشکند.

قابلمه تفلون

 این قابلمه اگر به‌خوبی نگهداری شود مزایای زیادی دارد؛ بدون نیاز به روغن زیاد و بدون اینکه غذا به کف آن بچسبد، می‌توانید غذای سالمی بپزید. شستشوی آن هم آسان است. اما اگر به مرور و در اثر ضربه یا استفاده از قاشق نامناسب، روکش داخل آن خش بردارد، دیگر برای آشپزی مناسب نیست و می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد؛ بنابراین از قاشقهای چوبی یا پلاستیکی برای هم زدن غذای درون قابلمه تفلون استفاده کنید.

مقاله های مرتبط
لیست 10 ارزانترین سرویس قابلمه گرانیتی زیبا و باکیفیت

سرویس قابلمه چدن

این قابلمه، وزن زیادی دارد و گران‌تر از اکثر سرویسهای قابلمه موجود در بازار است. همچنین رنگ و طرح آن محدود است. اما مزایایی دارد که باعث فروش زیاد این سرویس قابلمه می‌شود. قابلمه چدنی درمقابل حرارت زیاد، مقاوم است و پخت غذا در آن به علت گرمای یکنواخت و ملایمی که به کف می‌رسد، طولانی و آرام است. اگر قابلمه چدنی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید و پس از شستن، آن را به خوبی خشک کنید، سالها می‌توانید از آن استفاده کنید.

قابلمه استیل

 این قابلمه طول عمر زیادی دارد و هیچ ماده مضر و اضافی وارد غذا نمی‌کند. قابلمه استیل، زنگ نمی‌زند و کیفیت خوبی دارد. از قابلمه استیل بهتر است برای پختن غذاهای آبکی مانند سوپ و خورشتها استفاده کنید؛ چون غذاهای خشک ممکن است در این قابلمه زود بسوزند یا ته بگیرند. برای آشپزی با سرویس قابلمه استیل، شعله را کم کنید تا غذا با حرارت ملایم بپزد.

سرویس قابلمه سرامیکی

servis ghablame 2 - اژدر کالا

یکی از جدیدترین سرویس های قابلمه موجود در بازار، قابلمه سرامیکی است. این قابلمه نیاز به مراقبت دارد تا آسیب نبیند؛ چون اگر خش بردارد، مناسب آشپزی نیست. قابلمه‌های سرامیکی بسیار زیبا هستند و جلوه خاصی به فضای آشپزخانه شما می‌دهند. قیمت این قابلمه کمی بالاست اما مزایای زیادی هم دارد. حرارت به صورت یکنواخت به همه قسمتهای آن منتقل می‌شود و غذا به خوبی می‌پزد. درصورت پخت غذاهای اسیدی یا قلیایی، بدنه قابلمه سالم سرامیکی، واکنشی با آنها نمی‌دهد و غذای سالمی را می‌توانید بپزید.

قابلمه گرانیتی

 این قابلمه جزو مدلهای جدید موجود در بازار ایران است. آشپزی در قابلمه گرانیتی نیازی به روغن زیاد ندارد و غذا به کف قابلمه نمی‌چسبد و نمی‌سوزد. شستشوی این قابلمه بسیار راحت است. گرمای یکنواخت قابلمه گرانیتی باعث می‌شود طعم غذای داخل آن تغییر نکند. برای هم‌زدن غذا از قاشقهای فلزی و نوک تیز استفاده نکنید.

مقاله های مرتبط
لیست قیمت 10 مدل میز تحریر تاشو چوبی

قابلمه الومینیومی

این قابلمه بسیار سبک است. حرارت در زیر قابلمه به صورت یکنواخت پخش می‌شود و غذا به خوبی می‌پزد.

قابلمه مسی

این نو قابلمه از قدیم برای آشپزی استفاده می‌شد. غذا در قابلمه مسی سریع و با حرارت یکنواخت می‌پزد. از نظر وزنی هم سرویس های قابلمه مسی وزن بیشتری نسب به سایر انواع دیگر دارند. همچنین استفاده از قابلمه های مسی از نظر پزشکی نیز توصیه می شود و می تواند به سلامتی شما نیز کمک کنید.

قابلمه لعابی

این قابلمه برای پخت غذای آبکی بسیار مناسب است. بهتر است غذاهای خشک و جامد و ترش را در قابلمه لعابی نپزید. روکش لعابی سرویس قابلمه در اثر ضربه یا تغییر دمای ناگهانی، آسیب می‌بیند. امتیاز مهم قابلمه لعابی، طرحهای متنوع و زیبای آن است.

سایز مناسب قابلمه را چطور انتخاب کنید؟

سایز قابلمه باید متناسب با تعداد نفراتی باشد که قصد دارند آن غذا را میل کنند. اگر قطر دهانه قابلمه را اندازه بگیرید، این عدد به سانتی‌متر نشان دهنده سایز قابلمه است.

قابلمه‌های سایز ۱۲ و ۱۴ معمولا برای پخت غذای یک نفر مناسب هستند. اگر یک خانواده دو نفری هستید، قابلمه سایز ۱۶ احتمالا برایتان مناسب است. اگر برای یک مهمانی پرجمعیت مثلا ۲۰ نفره قرار است آشپزی کنید، سایز ۴۲ یا بزرگتر را باید انتخاب کنید.

سعی کنید سایز قابلمه را طبق نیازتان انتخاب کنید. اگر مهمانهای زیادی ندارید، نیازی نیست قابلمه‌های بزرگ بخرید.

قابلمه مناسب غذای کودک چه جنسی باید داشته باشد؟

همه ظروفی که برای پخت و سرو غذا استفاده می‌شوند باید سالم و بهداشتی باشند؛ اما پختن غذای کودک نیاز به دقت و حساسیت بیشتری دارد. اغلب مادرها به دنبال سرویس قابلمه‌ای هستند که بتوانند بهترین و سالم‌ترین غذاها را برای کودکشان بپزند.

از بین انواع قابلمه‌ها، قابلمه پیرکس به دلیل اینکه روکش فلزی ندارد، مناسب‌ترین قابلمه برای پخت غذای کودک است. قابلمه لعابی و تفلون اگر دچار خراشیدگی شده باشند، برای پختن غذای کودک مناسب نیستند. قابلمه‌هایی هم که روکش فلزی دارند، ممکن است هنگام آشپزی یونهای فلزی را به غذا انتقال دهند. قابلمه پیرکس نه یون آزاد دارد و نه با مواد اسیدی و قلیایی موجود در غذا واکنش می‌دهد.

مقاله های مرتبط
لیست قیمت انواع میز تحریر تاشو پارس 1402

هنگام خرید سرویس قابلمه مناسب به چه نکات دیگری باید توجه کنید؟

عکس قابلمه چدن با کیفیت

چندپارچه بودن سرویس قابلمه، موضوع بسیار مهمی است. برخی از سرویسها به جز قابلمه و ماهیتابه، یک مرغ‌خوری یا کیک‌پز هم دارند. برخی از تابه‌ها، امکان گریل کردن غذا را هم فراهم می‌کنند.

سرویس های قابلمه اغلب اقلام اضافی هم درکنارشان دارند مانند کفگیر یا قاشق پلاستیکی.

درب قابلمه و دسته‌های آن هم از مواردی است که باید به آن دقت کنید. برخی از قابلمه‌ها درب شیشه‌ای دارند که کمک می‌کند در طول آشپزی‌، مراحل پخت را ببینید. دسته‌های قابلمه هم باید دوام خوبی داشته باشند، زود نشکنند و دربرابر گرما مقاوم باشند. برخی از دسته‌ها زود داغ می‌شوند. دسته‌های باکالیتی مقاومت خوبی درمقابل حرارت دارند.

ممکن است از طرح و رنگ یک سرویس خوشتان بیاید؛ پیش از خرید حتما به موارد مهمتری مثل کیفیت و کاربرد آن هم فکر کنید.

اگر سرویس قابلمه را از قبل تهیه کرده‌اید و فقط سایز خاصی را نیاز دارید، برخی از فروشگاهها، تک‌فروشی هم دارند. شاید بخواهید از یک سایز کاربردی، چندین قابلمه داشته باشید.

سعی کنید قابلمه و لوازم آشپزی را از نامهای تجاری انتخاب کنید که سابقه خوبی در تولید جنس باکیفیت دارند.

 

آیا قابلمه‌های ایرانی کیفیت لازم را دارند؟

در رقابت با برندهای معتبر خارجی مانند سرویس قابلمه دسینی، تفال، دلمونتی و قابلمه‌های گرانیتی روگن، چندین شرکت ایرانی، قابلمه و سرویس های پخت‌وپز تولید می‌کنند که برخی از آنها واقعا کیفیت خوبی دارند و حتی محصولات آنها به کشورهای دیگر صادر شده است. شاید نام برخی از آنها را شنیده باشید مانند: سرویس قابلمه زرساب، عروس تفلون، لاوان، ناب استیل و قابلمه نچسب کویر.

یک سرویس قابلمه شیک و ارزان را چطور می‌توانید تهیه کنید؟

اگر قصد خرید حضوری را دارید، حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. اگر هم فرصت کافی برای خرید حضوری ندارید، فروشگاه ها و موتورهای جستجوی کالا، کار انتخاب و خرید را برایتان راحت کرده‌اند.

مقاله های مرتبط
لیست قیمت 10 لنز ناخن پرفروش + عکس واقعی

شما می‌توانید به کمک این سایت ها، در زمان کوتاهی مدل های مختلفی از لوازم آشپزخانه مانند سرویس های قابلمه را در کنار هم ببینید و مقایسه کنید؛ سپس با توجه به ویژگیهای هر سرویس قابلمه و نیاز خودتان، بهترین، زیباترین و مناسب‌ترین کالا را خریداری کنید.

لیست قیمت پر بازدیدترین قابلمه های شیک و ارزان موجود در بازار را خدمت شما ارائه میکنیم :

سرویس پخت و پز 6 پارچه تکنو مدل پروانه

سرویس پخت و پز 6 پارچه تکنو مدل پروانه

1,144,000 تومان
سرویس قابلمه 6 پارچه پارتینگ مدل p

سرویس قابلمه 6 پارچه پارتینگ مدل p

4,100,000 تومان
سرویس قابلمه 8 پارچه مدل BEST8

سرویس قابلمه 8 پارچه مدل BEST8

1,698,000 تومان
سرویس قابلمه 8 پارچه مدل عروس

سرویس قابلمه 8 پارچه مدل عروس

281,700 تومان
سرویس پخت و پز 6 پارچه دسینی مدل Rejina

سرویس پخت و پز 6 پارچه دسینی مدل Rejina

3,750,000 تومان
سرویس قابلمه 6 پارچه پارتینگ مدل p123

سرویس قابلمه 6 پارچه پارتینگ مدل p123

1,990,000 تومان
سرویس پخت و پز 5 پارچه دسینی مدل Rejina

سرویس پخت و پز 5 پارچه دسینی مدل Rejina

2,489,000 تومان
سرویس پخت و پز 8 پارچه دسینی مدل Rejina

سرویس پخت و پز 8 پارچه دسینی مدل Rejina

4,267,810 تومان
سرویس قابلمه 10 پارچه مدل BEST

سرویس قابلمه 10 پارچه مدل BEST

2,335,000 تومان
سرویس پخت و پز 18 پارچه مدل کلین

سرویس پخت و پز 18 پارچه مدل کلین

5,999,000 تومان
سرویس قابلمه 7 پارچه مدل E.K

سرویس قابلمه 7 پارچه مدل E.K

1,089,000 تومان
سرویس قابلمه 8 پارچه مدل D105

سرویس قابلمه 8 پارچه مدل D105

320,000 تومان
سرویس قابلمه 6 پارچه مدل کندو کد LCH1254

سرویس قابلمه 6 پارچه مدل کندو کد LCH1254

612,000 تومان
سرویس قابلمه 4 پارچه دسینی مدل Rejina

سرویس قابلمه 4 پارچه دسینی مدل Rejina

2,441,000 تومان
سرویس تابه 3 پارچه بست مدل top3

سرویس تابه 3 پارچه بست مدل top3

785,000 تومان
سرویس قابلمه 14 پارچه مدل کلین

سرویس قابلمه 14 پارچه مدل کلین

3,999,000 تومان
سرویس قابلمه 4 پارچه مدل روحی کد 001

سرویس قابلمه 4 پارچه مدل روحی کد 001

209,000 تومان
سرویس قابلمه 6 پارچه مایر مدل فلورا کد 794

سرویس قابلمه 6 پارچه مایر مدل فلورا کد 794

385,000 تومان
سرویس تابه 3 پارچه مدل زنبوری کد  G22

سرویس تابه 3 پارچه مدل زنبوری کد  G22

434,000 تومان
 سرویس پخت و پز 6 پارچه طرح لانه زنبوری

سرویس پخت و پز 6 پارچه طرح لانه زنبوری

666,000 تومان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *